Marketingplan Ermelo Buitenleven 2025
Inleiding
Ermelo Buitenleven is dé marketing- en gastheerschapsorganisatie voor het toerisme en recreatie in de gemeente Ermelo. De term Ermelo Buitenleven past perfect bij Ermelo is in de afgelopen jaren gebleken, het is een perfecte bestemming voor een (korte) vakantie of een recreatieve trip. Of het nu gaat om de bossen, de heide, het water of het agrarisch gedeelte, het hele jaar is Ermelo een perfecte bestemming.
Er zijn veel enthousiaste ondernemers met ieder hun eigen specialisme die de toeristen en recreanten van harte welkom heten. Ermelo Buitenleven is continue aan de slag om deze ondernemers volop te promoten en uit te lichten.
Ermelo Buitenleven is dé onafhankelijke partij die samen met haar partners werkt aan het vergroten van de bekendheid van Ermelo en het promoten van de ondernemers.
In de afgelopen jaren hebben Ermelo Buitenleven en Stichting Centrummanagement Ermelo hun krachten gebundeld en zijn de activiteiten zoveel mogelijk gedaan onder de promotionele vlag van Ermelo Buitenleven en onder auspiciën van de uitvoeringsorganisatie Ermelo Buitenleven. Er gebeurt ontzettend veel in Ermelo en we hebben alle reden om trots te zijn op ons dorp. Dat mogen we ook blijven uitdragen, Ermelo is een dorp met potentie! We hebben goud in handen en het is belangrijk om dat te verzilveren. Schitterende verblijfsaccommodaties, mooie dagrecreatie ondernemers, een aantrekkelijk centrum met een divers winkel- en horeca aanbod. Bovendien heeft de gemeente ruim 70 evenementen, waarbij een aantal zelfs landelijke aantrekking hebben. Kortom, Ermelo is een aantrekkelijke gemeente wat zeker het promoten waard is.
Er is een nieuwe visie Toerisme & Recreatie vastgesteld, we zijn blij met dit ambitieuze stuk en hopen hier zeker een waardevolle bijdrage aan te mogen geven om de doelen uit te voeren. Ook verderop in dit plan zullen we hier nog aandacht aan besteden.
Visie en Doelen
De visie van Ermelo Buitenleven is om jaarrond een aantrekkelijke bestemming te zijn om te recreëren door een gevarieerd aanbod te hebben, zowel in het centrum als in het buitengebied. Doelstelling is om het toerisme en de recreatie in de breedste zin van het woord in de gemeente Ermelo te bevorderen en de recreant en inwoner te informeren over de toeristische mogelijkheden en manieren van vrijetijdsbesteding. Dit ten behoeve van het versterken van de vrijetijdseconomie en het vergroten van de koopkracht en bestedingen van bezoekers en bewoners.
Dit doel wordt bereikt door onder andere promotie, gastheerschap, het stimuleren van recreatieve mogelijkheden, het geven van adviezen en samenwerken met stakeholders en organiseren en coördineren van evenementen.
De uitvoeringsorganisatie wordt gefaciliteerd door de gemeente Ermelo via de subsidierelatie met Ermelo Buitenleven. St. Centrummanagement wordt gefinancierd als subsidie welke wordt betaald uit de Reclamebelasting wat door de ondernemers in het centrum wordt gefinancierd. Deze Reclamebelasting wordt na aftrek van de frictiekosten betaald.
Voor 2025 hopen we ook weer van grote waarde te kunnen zijn op het gebied van gastheerschap, evenementen, promotie en marketing en ons te kunnen doorontwikkelen in deze rol. We hopen u in dit plan een blik te geven in de plannen voor dit jaar.
Ook dit jaar werken we als Ermelo Buitenleven vanuit samen met de Stichting Centrummanagement Ermelo. Dit marketingplan focust op de belangrijkste doelstellingen en laat op hoofdlijnen de verschillende activiteiten zien. Hiermee kunnen we flexibel inspelen op de verschillende ontwikkelingen op basis van de uitvoerbaarheid van alle plannen.
- Marketing en promotie van Ermelo
De gebiedsmarketing en promotie van Ermelo wordt gedaan onder de promotieslogan Ermelo Buitenleven. Dit is een thema dat goed bij de woon- en verblijfskwaliteit van Ermelo past. Bossen, heide, water en weide, het kenmerkt Ermelo, de grote diversiteit met aan de ene kant de afwisselende bossen en heide en aan de andere kant het water met de stranden en het agrarisch deel met de klompenpaden.
Het thema Buitenleven past dan ook erg bij Ermelo, veel dagrecreatie heeft een associatie met het buitenleven, zoals het kitesurfen bij Strand Horst, het Nationaal Hippisch Centrum, het Klimbos, de Schaapskooi met het bezoekerscentrum en Wijngaard Telgt. Het maakt dat Buitenleven als slogan voor Ermelo niet zomaar is gekozen, maar helemaal past bij het imago van Ermelo en waarmee we de toerist en recreant kunnen verleiden tot een bezoek aan ons dorp. Er ligt een nieuwe toeristische visie Toerisme en Recreatie, ook daarin wordt Ermelo Buitenleven benoemd als het gaat om de slogan van Ermelo. Bij het Huis van Ermelo zal er ook een vlag van Ermelo Buitenleven komen te hangen.
In 2025 zal de nadruk voor de promotie en marketing van Ermelo wederom liggen op de zogenaamde schouderseizoenen, zoals Herfst, winter en voorjaar. Dit komt tot uiting in bijvoorbeeld de campagnes die worden gedaan en waarbij ook aangesloten wordt bij Visit Veluwe. In 2025 zullen de campagnes ook nog meer gericht zijn op de promotie van de waterrecreatie bij Veluwe aan Zee. Op deze manier staat het niet alleen prominent op onze website en komt het in onze media naar voren, maar wordt Ermelo ook landelijk als geliefde bestemming genoemd. Op onze website en op onze socials zal er nog meer aangesloten worden op de lopende campagnes, opdat onze promotiemiddelen ook helemaal in het teken staan van de thema’s. In de zomer wordt vooral ingezet op de promotie van de toeristen die hier dan al zijn en de regiobewoners en worden veelal de ondernemers gepromoot.
Ermelo is het gehele jaar een aantrekkelijke bestemming en dat laten we in 2025 ook weer volop zien met het gehele jaar door andere beelden passend bij de seizoenen en de thema’s die op dat moment spelen.
De promotiefilmpjes die de gemeente heeft laten maken voor de herfst zullen hier ook een prominente rol in spelen. Ook offline zal er de nodige aandacht zijn om de seizoenen te verlengen, zo zullen we voor de schouderseizoenen ook een flyer maken voor de tips welke vooral in de herfst en de winter interessant zijn om te ondernemen.
In 2025 zal er volop worden aangesloten bij het punt uit de Toeristische visie om de groene en blauwe aspecten van de gemeente Ermelo te verbinden. Het blauwe, de waterrecreatie mag nog meer naar voren komen op onze website en de socials. Dit zullen we meer laten zien in onze promotie, de veelzijdigheid zal worden benadrukt. Dit geldt zowel voor de bezoekers als voor de inwoners.
De website www.ermelobuitenleven.nl wordt steeds beter geraadpleegd in de afgelopen jaren en ook in 2025 zal hier weer volop aandacht voor zijn om nog aantrekkelijker te zijn en nog beter vindbaar. Op verschillende plekken zal worden verwezen naar onze website en we promoten ook bij de ondernemers dat men verwijst naar onze website voor de algemene informatie van Ermelo. In 2025 zullen we nog meer oog hebben voor de inspirerende pagina’s, zoals de homepage. Door pakkende tegels en het meer werken met inspirerende filmpjes zullen we de bezoekers nog meer proberen te verleiden naar een langer verblijf op de website en een doorklik naar de ondernemers. In 2025 zullen we op de website meer bezig zijn met de klantreis en doen we nog meer om de bezoekers te verleiden tot kruisbezoeken. De homepage is ingericht tot een etalage, waarbij men door kan klikken naar de rest van het aanbod. In de etalage staan de unique selling points van Ermelo, zoals het kitesurfen, de diverse landgoederen en de unieke ondernemers, zoals een wijngaard en twee bierbrouwerijen. De website zal ieder seizoen unieker worden door deze seizoenen nog meer te laten zien in de etalage van de website. Met onze websitebouwer kijken we naar her versterken van de positie op google. Op deze manier zal de website nog meer van waarde worden en is het voor de ondernemers nog belangrijker om hierbij aangehaakt te zijn. Bovendien zullen we in 2025 ook kijken of het format van de website zoals Visit Veluwe deze momenteel heeft, meer past bij de huidige tijd.
Organisaties, verenigingen en ondernemers worden blijvend proactief benaderd om zo actueel mogelijk te kunnen zijn en een zo volledig mogelijke evenementenkalender te kunnen presenteren. Binnen deze evenementenkalender zullen er meer filters worden toegepast, zodat men heel makkelijk een overzicht van culturele evenementen, markten en sportieve evenementen kan vinden. We zien dat de evenementenkalender veel wordt geraadpleegd door zowel de toerist als de inwoner. Een overzicht van de evenementen en activiteiten zal op diverse manieren worden gepresenteerd, niet alleen via de website, maar ook via een offline evenementenkalender en bovendien maandelijks op papier en wekelijks per e-mail bij de accommodaties. Op deze manier kunnen de ondernemers dit overzicht op een laagdrempelige manier aan hun gasten presenteren. Uiteraard wordt er een warm contact met de media onderhouden om ook via deze kanalen promotie te krijgen.
Er zal nog meer worden gedaan om wisselende beelden te krijgen, dit gaan we doen middels het opzetten van een fotowedstrijd. Ieder seizoen willen we mooie beelden verzamelen. Hoe kan dat beter dan door de ambassadeurs zelf, de inwoners en recreanten. Via de website en social media roepen we op om de mooiste foto’s toe te sturen. Op deze manier zetten we de bewoners en bezoekers van het gebied in om al het moois weer door te vertellen.
Het is belangrijk dat alle stakeholders bij de promotie van Ermelo Buitenleven aanhaken, zodat dit zich als olievlek gaat verspreiden over Ermelo en de verschillende partijen. Alleen op deze manier wordt gezorgd voor een krachtige en effectieve campagne, waar iedereen bij wil aansluiten.
Door een toename van bezoekers op de website en social media zal het platform een steeds belangrijker orgaan worden, getracht zal worden om dit verder te profileren als hét platform voor de promotie van het gehele (toeristisch) aanbod van Ermelo. Het fiets-, wandel- en ruiternetwerk heeft een prominente plek op de website, zodat men heel gemakkelijk een route kan uitstippelen. Uiteraard ontbreekt de verwijzing naar overige routes ook niet, waarbij de nadruk ook zal liggen op thematische routes. In 2025 zal er naar verwachting een nieuwe thematische fietsroute komen in het thema Veluws Verleden, Ermelo Buitenleven zal hier een actieve bijdrage aan de totstandkoming geven en bovendien de promotie van de route verzorgen.Het Effectieve promotie en marketing wordt alleen bereikt als men van elkaar weet waar men mee bezig is op het gebied van promotie en marketing van Ermelo. Daarom zal Ermelo Buitenleven een volwaardige partner voor de gemeente blijven voor alle zaken met betrekking tot de promotie, marketing en evenementen van Ermelo in de breedste zin van het woord en zal gevraagd en ongevraagd adviezen geven hieromtrent.
Doelstellingen 2025:
- De campagnes via Visit Veluwe meer onder de aandacht te brengen in de communicatie uitingen binnen Ermelo Buitenleven, zoals op website en op de socials.
- Het ontwikkelen van een fotowedstrijd per seizoen voor op de website en social media.
- Toeristisch inspiratiegids Ermelo met nog meer inspirerende pagina’s die aansluiten bij de Buitenleven thema’s van Ermelo, zodat de lezer optimaal geïnspireerd wordt tot een bezoek aan de ondernemers.
- Het meer onder de aandacht brengen van de verbinding groen en blauw. Ermelo is uniek met aan de ene zijde de bossen en de heide en aan de andere kant het water. Op onze website willen we nog meer aandacht besteden aan de waterrecreatie rondom Ermelo. Hierbij sluiten we aan bij de promotiecampagnes van onder andere Leisurelands, Visit Veluwe en Gastvrije Randmeren.
- Het opzetten van een social media campagne in samenwerking met de gastheerschappen binnen de gezamenlijke licentie om de regio beter nog beter te promoten.
- Centrumactiviteiten en evenementen
In de laatste jaren zijn de collectieve activiteiten van het centrum uitgevoerd door Ermelo Buitenleven, in 2025 zal dit gecontinueerd worden. Alleen dan kan Ermelo op de effectieve manier worden gepromoot, zoals hierboven is beschreven. Het is belangrijk dat het dorp levendig blijft voor inwoners en bezoeker. De recreant moet verleid worden om naast bos, water, heide en toeristische attracties ook een bezoek te brengen aan het centrum en de ondernemers aldaar.
Een divers aanbod van evenementen en activiteiten en een goede aankleding (citydressing) draagt bij aan de aantrekkelijkheid van het centrum. In de afgelopen jaren is gebleken dat een kracht van het centrum van Ermelo dan ook de evenementen zijn. Een belangrijk punt van Ermelo Buitenleven is dan ook de focus op de evenementen, activiteiten en de aankleding van de buitenruimte, waarbij er met elkaar zal worden georganiseerd en gepromoot.
Ook in 2025 hopen we weer een heel scala aan evenementen en activiteiten te kunnen organiseren. Daarnaast zijn er diverse andere organisatoren die evenementen organiseren, zowel in het centrum als in het buitengebied, ook hierin zal Ermelo Buitenleven een rol in spelen bij de promotie en coördinatie.
Op de website www.ermelobuitenleven.nl staat de evenementenkalender van Ermelo, zodat men gemakkelijk een totaaloverzicht te zien krijgt van het aanbod. Door een totaal aanbod te laten zien, wordt het gemakkelijker voor de bezoeker om combinaties te vinden en te maken. Organisatoren van evenementen, bedrijven, verenigingen e.d. worden actief benaderd om hun evenementen aan te leveren, opdat de evenementenagenda zo compleet mogelijk gepresenteerd kan worden. Afstemming van evenementen is belangrijk om tot het beste resultaat te komen, daarom wordt ook meer gewerkt naar een contactmoment met de evenementenorganisatoren om hier ook te kunnen proberen te sturen op bepaalde zaken. Daarnaast wordt er (pro) actief meegedacht over het evenementenbeleid en zaken als planning, spreiding en promotie.
Ook het vullen van de evenementenborden die bij de ingangen van het dorp komen te staan, ligt bij Ermelo Buitenleven, evenementen kunnen hier een vermelding op krijgen, zodat er ook aan de toegangswegen promotie wordt gemaakt voor de activiteiten en evenementen.
In samenwerking met de vereniging Pauwer zullen er diverse winkeliersacties worden gedaan, zoals een decemberactie. Deze acties hebben tot doelstelling om meer bezoekers naar het centrum te trekken.
Wat betreft de citydressing zal er ook dit jaar worden uitgepakt op het gebied van Hanging Baskets en de Kerstverlichting. De verlichting zal nog verder geoptimaliseerd worden, zodat het centrum nog beter wordt meegenomen.
Het Centrummanagement is betrokken bij het Traject van de Nieuwe Winkelstraat en heeft dit traject van Inretail met verschillende partijen een aantal jaar geleden opgepakt. Doel is om het centrum aantrekkelijker te maken en de vindbaarheid te verbeteren. Daarnaast om de samenwerking tussen ondernemers te verbeteren en meer samenhang te bevorderen. Er zijn een aantal werkgroepen gevormd welke bestaan uit winkeliers/horecaondernemers en bestuursleden die bezig zijn met een aantal projecten. We hopen en spannen ons in om nog meer winkeliers in deze werkgroepen te laten participeren. 2x per jaar organiseren wij ook een brede bijeenkomst voort centrumondernemers, waarin we hen informeren over de actuele zaken.
Doelstellingen 2025:
- In 2025 worden er door/in samenwerking met de werkgroepen van het Centrummanagement meer winkeliersacties en kleinschalige activiteiten in het centrum worden georganiseerd.
- In 2025 worden er door de werkgroepen van het Centrummanagement één of meerdere gezamenlijke activiteiten voor centrumondernemers georganiseerd, zoals een gezamenlijke BHV training en een gezamenlijke agressietraining.
- In 2025 worden er door de werkgroepen van het Centrummanagement in overleg met de gemeente en het routebureau één of meerdere fysieke plattegronden geplaatst om het centrum zo beter aan te duiden.
Bovenstaande zaken worden gefinancierd uit het budget van het Centrummanagement en wordt betaald vanuit de Reclamebelasting.
De belangrijkste dingen zaken welke hierop betrekking hebben, zijn de volgende:
- Citydressing (Hanging Baskets & Kerstverlichting)
- Intocht Sinterklaas
- Kerst-, Paas-, Pinkster- en Herfstmarkt
- Kerstkoopavond
- Winkeliersacties en muziek in het centrum
- Faciliteren Fete de la Musique
- Verkiezing mooiste winkel
- Gastheerschap
Gastheerschap is een belangrijke taak van Ermelo Buitenleven en biedt waardevolle inspiratie en informatie voor de toerist en recreant die een bezoek brengt aan Ermelo. Ook voor inwoners is het gastheerschap een waardevolle plek waar ze geïnspireerd en geïnformeerd worden over de activiteiten die men kan ondernemen en de evenementen die er worden gehouden. Inspireren, welkom heten, het laten zien van de verborgen parels, het op weg helpen van de bezoeker. Een greep uit de taken van het VVV Inspiratiepunt aan het Molenaarsplein. Veel bezoekers zijn blij met de informatie die te verkrijgen is en de routes. De bezoeker weet de VVV anno nu nog steeds volop te vinden en is er volop aandacht voor beleving en ontmoeting. Het fysieke bezoek aan de VVV blijft redelijk constant.
Met een mix van betaald personeel en vrijwilligers zal ook in 2025 menig bezoeker weer worden geïnformeerd en geïnspireerd over activiteiten in Ermelo en omgeving. Naast het inspireren en de informatie over routes en kaarten hebben we ook een scala aan merchandise artikelen van veelal streekproducten, zoals de wijn van Wijngaard Telgt en het bier van Burg Bieren. Daarnaast is het ook een plek waar ondernemers en organisaties terecht kunnen met vragen en opmerkingen.
Goed gastheerschap is natuurlijk niet alleen aan de VVV voorbehouden, ook op andere plekken wordt de gast welkom geheten. Daarvoor heeft de VVV verschillende instrumenten ter beschikking en worden er allerlei promotiemiddelen naar de toeristische bedrijven verstuurd. Er wordt hard gewerkt om het gastheerschap en het welkom voelen overal in Ermelo te laten landen. Bovendien is het belangrijk dat men bij de ondernemer ook de bezoeker kan informeren over tips, evenementen en activiteiten. Hiervoor is een e-learning van Ermelo ontwikkeld, deze wordt bij de ondernemers gepromoot om aan te bieden aan hun personeel. Op deze manier wordt de kennis van het personeel vergroot.
Ten behoeve van het gastheerschap worden diverse trainingen en bijeenkomsten georganiseerd en worden middelen ter beschikking gesteld (flyers, info, website, beeldenbank).
Doelstellingen 2025:
- De e-learning nog meer onder de aandacht te brengen van het toeristisch recreatief bedrijfsleven.
- Op nog meer locaties excellent gastheerschap laten zien
- Evenementen en Markten
Ermelo staat bekend om zijn vele evenementen en activiteiten, er worden in de gemeente ruim 70 evenementen georganiseerd. Variërend van grote evenementen als de Zomeravondbraderie in het centrum tot wat kleinere evenementen in het buitengebied. Evenementen zijn belangrijk voor het dorp en voor veel ondernemers, zowel centrumondernemers als de ondernemers binnen de vrijetijdssector. Veel recreanten komen ook naar de evenementen en bovendien trekken deze inwoners uit de omliggende gemeenten aan. Over het algemeen kunnen we dan ook zeggen dat ondernemers een positieve invloed hebben op het dorp. Bij veel evenementen is Ermelo Buitenleven betrokken op het gebied van promotie en communicatie. Bij bepaalde evenementen is Ermelo Buitenleven wat meer betrokken, ook op het gebied van coördineren en regisseren.
Een deel van de inkomsten en uitgaven van Ermelo Buitenleven worden ook gevormd door de organisatie van evenementen, streekmarkten en andere activiteiten. Dat zijn evenementen die door ons zelf georganiseerd worden. Ook in 2025 hoopt Ermelo Buitenleven hier weer veel succes mee te hebben. De Zomeravondbraderieën zijn de grootste en belangrijkste evenementen die we organiseren en vallen zeer in de smaak bij de bezoekers en standhouders. Ze trekken erg veel publiek naar het centrum van Ermelo en de braderieën in Ermelo staan bij standhouder bekend als één van de beste van Nederland. De samenwerking met horeca en winkeliers is hierin van grote waarde en mede bepalend voor het succes van deze evenementen, in 2025 hopen we het gesprek wat we in 2024 zijn gestart met horeca en winkeliers voort te zetten.
Dit ook in relatie tot het feit dat het organiseren van evenementen steeds lastiger wordt op het gebied van veiligheid en kosten. Daarom is het belangrijk dat de ondernemers hier ook een evenredig aandeel aan bijdragen.
Doelstellingen 2025:
- De doelstelling voor 2025 is om in het kader van de oplopende kosten op het gebied van de evenementen nader met de ondernemers afspraken te maken hoe de kosten beter verdeeld kunnen worden, zodat de evenementen nog voor langere tijd geborgd kunnen zijn.
- Daarnaast zal er jaarlijks een bijeenkomst worden georganiseerd voor evenementenorganisatoren, zodat er over de planning van de evenementen kan worden gesproken en de manier waarop organisatoren elkaar kunnen versterken en de communicatie beter op elkaar afgestemd kan worden.
- In 2025 zal met de gastheerschappen in de regio worden gekeken naar de versterking van de samenwerking met het aanbieden van gezamenlijke arrangementen en uitgebreider aandacht voor de Veluwse Fiets- en de Veluwse Wandeldagen.
- Samenwerking & Platformrol
Samenwerking met tal van partners staat bij Ermelo Buitenleven hoog in het vaandel. Vooral binnen de toeristisch recreatieve sector is er een goede samenwerking met de stakeholders en individuele ondernemers. Er wordt constant gekeken naar manieren om de samenwerking te verbeteren en aan de wensen te voldoen.
Minimaal 1x per jaar worden er gezamenlijke ondernemersbijeenkomsten georganiseerd, waarbij we graag ondernemers informeren over actuele zaken en waar we ruimte bieden om te netwerken. Zo zal hier de evenementenkalender worden gedeeld en zal bevorderd worden dat ondernemers hier op kunnen aanhaken.
Er zullen een aantal keer per jaar Gastvrije Cafés worden georganiseerd in samenwerking met de gemeente, Veron, winkeliers en Museum Het Pakhuis. Het doel van deze bijeenkomsten is dat de ondernemers uit de vrijetijdssector en centrumondernemers elkaar ontmoeten en op die manier elkaar leren kennen en dat de samenwerking tussen de ondernemers wordt bevorderd. Daarom wordt er uitgebreid aandacht besteed aan het netwerken. Daarnaast is het doel van deze bijeenkomsten kennisdeling en daarom is er iedere bijeenkomst een aansprekend onderwerp waar sprekers voor worden uitgenodigd om het één en ander te delen.
Ook op andere niveaus wordt de samenwerking veel opgezocht, met de gezamenlijke gastheerschappen binnen de VVV licentie groep VVV Randmeren Veluwe wordt regelmatig overlegd om van elkaar te leren, elkaar te inspireren en om gezamenlijke evenementen en activiteiten uit te voeren. Binnen die samenwerking zijn een aantal werkgroepen gevormd om gezamenlijk zaken op te pakken en te kijken waar voordeel kan worden gehaald.
Ook met de gastheerschappen op Veluws niveau wordt overleg gevoerd en afspraken gemaakt.
Daarnaast zijn er regelmatig vergaderingen en afspraken met onze partners om zo op de hoogte te blijven van ontwikkelingen en actualiteiten uit het werkveld.
In 2025 is het 80 jaar geleden dat Nederland bevrijd werd, daarom is er een coördinatiegroep gevormd, welke tot doel heeft om organisaties te stimuleren om activiteiten te organiseren in de periode tussen oktober 2024 en mei 2025 en deze te coördineren. Ook Ermelo Buitenleven zit in deze coördinatiegroep om de activiteiten welke in dit thema georganiseerd worden te promoten en te communiceren.
Het fietsen is een belangrijke recreatieve bezigheid in de gemeente Ermelo. In de afgelopen jaren hebben de fietspaden een belangrijke upgrade gehad, waardoor het fietsen van een nog betere kwaliteit is. Het fietsroutenetwerk is een belangrijk uitgangspunt voor de toerist en recreant en er zijn nog een aantal plekken en fietspaden welke nog niet aangesloten zijn op dit netwerk. In samenwerking met de Gemeente en het Routebureau willen we in 2025 kijken waar de belangrijkste hiaten zitten en hoe we dit kunnen verbeteren door het routenetwerk uit te breiden.
Daarnaast blijven we ook op het gebied van het wandelnetwerk in gesprek met het Routebureau.
Doelstellingen 2025:
- De platformrol van Ermelo Buitenleven verder inbedden binnen de organisatie en vanuit daar gezamenlijke plannen en ambities maken en uitvoeren.
- Het Gastvrije Café een vaste plaats te geven op de kalender van Ermelo Buitenleven en in samenwerking met de partners proberen de opkomst te laten groeien.
- Samen met verschillende organisaties het programma rond 80 jaar vrijheid op te zetten en dit op een inspirerende wijze te promoten.
Tenslotte
We hopen u met dit marketingplan een beeld te geven van een greep van de activiteiten die we als Ermelo Buitenleven willen uitvoeren in het jaar 2025. We hopen op een goede en positieve samenwerking met de gemeente Ermelo en met onze andere stakeholders.
We zitten als Ermelo Buitenleven vol met plannen om een bijdrage te kunnen doen aan de ontwikkeling van het toeristisch product Ermelo.
We hopen in 2025 ook samen met stakeholders en ondernemers te kunnen komen tot nieuwe plannen en activiteiten om vernieuwend te kunnen blijven zijn.
Voor vragen over dit plan kunt u contact opnemen met ondergetekende.
Ronnie Regeling
|Manager Ermelo Buitenleven
Stationsstraat 20
3851 NH Ermelo
Tel. 06-20648687
ronnie@vvvermelo.nl